tisdag 15 mars 2011

10 veckor efter operation

                                        Vecka 9 fick min fot ha det så här trevligt!

Jag tillbringade sista sjukskrivningsveckan på Kanarieöarna. Det blev en hel del promenader till och från stranden och andra platser och otränad som jag var fick jag träningsvärk i benen de första dagarna men det blev bättre och bättre under veckan. Eftersom man är ute och går mer (bl.a. i sand) när det är fint väder och jag kunde ha mina bästa fotriktiga sandaler på mig så känner jag att det var jäkligt bra i “rehabiliteringssyfte” att jag kom iväg. Fast mest åkte jag för att få sol och värme så klart!

Nu har jag arbetat i 2 dagar och visst blir det mer påfrestande för foten då. Jag måste tvinga mig själv att sitta med den högt då och då under dagen, annars känns den öm och “trött”.
Jag kan fortfarande inte gå speciellt fort. Nerför trappor får jag gå med ett steg i taget med den opererade foten först, uppför kan jag gå som vanligt. Det är bara mina vinterkängor samt sandalerna som känns bekväma på foten, resten är för trånga och skaver mot ärret.

Så här ser det ut i dagsläget när jag kniper med tårna.
Stortån är fortfarande stel men övriga tår är ganska böjbara.

2 kommentarer:

  1. Skönt att läkningen är på rätt väg! Foten ser ut att må rätt bra.

    Det låter härligt att ha fått uppleva lite sol, värme och sand mellan tårna.

    Jag tyckte det var bra att bli opererad i Januari. Det var ju så jobbigt väder denna vinter. Inget kul att gå omkring ute längre stunder i alla fall.

    Nu har det varit över nollan 7 dygn i rad. Såg två gråhägrar med en liten unge idag, på en åker. Det var trevligt. Nu är nog våren på väg och vi kan lättare promenera omkring med våra fötter. Ha, ha...... Snart kan man nog springa omkring som vanligt hoppas jag!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att januari var en bra tid för operationen. Nu till våren och sommaren vill man ju kunna vara ute och vara aktiv när det är fint väder. Vi får hålla tummarna för att våra fötter fortsätter att läka bra så att man kan göra allt man brukar snart!

    SvaraRadera