tisdag 22 februari 2011

7 veckor efter op

Här ser man svullnaden, framförallt på stortån. Det skrovliga på såret är överbliven hud. Och ja, jag fick använda all min vighet för att få till bilden.


Nu går det riktigt bra att gå omkring inomhus i sockar. De första dagarna utan stödsko kändes det konstigt men man vänjer sig fort. Jag kör det lilla träningsprogrammet 2 ggr om dagen och märker små, små framsteg. Jag kan fortfarande inte få på en vanlig sko p.g.a. svullnad så det är jobbigt att gå längre sträckor utomhus. Det är ju inte exakt samma höjd på min andra sko så gången blir mer haltande än nödvändigt och då blir man fort trött.
Lite smärtor har jag då och då, det hugger till som f-n inne i fotbenet ibland. Men på det stora hela taget tycker jag att det känns superbra!



1 kommentar:

  1. Hej,
    Tack för at du skrivit detta! Jag opererade min vänsterfot igår och har idag letat efter info, framförallt tips om hur jag ta mig fram och övningar att göra medan foten fortfarande är i bandage. Hur tidigt började du med dina knip- och sträckövningar?
    Jag tror att min fot var rejält mycket snedare än din, men det är väl ungefär samma saker som gäller antar jag.
    Jättetacksam om du vill dela med dig av praktiska tips och råd!
    Och din fot blev ju fin efteråt!
    Trevlig helg,
    Anders

    SvaraRadera