tisdag 8 februari 2011

Dag 36 (5 veckor)

Så mycket enklare det är att gå ut nu när is och snö är så gott som borta


Nu har lite drygt halva sjukskrivningstiden gått och jag börjar inse att jag nog kommer att behöva vara hemma alla 10 v. som läkaren sjukskrev mig. Även om det går bra här hemma så är det en helt annan sak att arbeta heltid. Man springer omkring en hel del på jobbet, tempot är högt och ofta inträffar det saker som gör att man inte ens hinner ta en halvtimmes rast vid lunch. Det kommer inte att vara många stunder under en dag som jag får möjlighet att vila foten i högläge och än är den inte redo för ett liv ute i den “bistra verkligheten”.

Något som dock gick bra idag var att gå till torget och handla utan kryckor! Fast det tog lång tid eftersom jag går med kanske en fjärdedel av den normala hastigheten. Jag får ju ännu inte “göra avstamp” med foten och då blir det automatiskt snigelhastighet. Jag märker också att foten svullnar upp lite under förbandet när jag har varit ute och gått men bara jag vilar sen igen så går det över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar