tisdag 18 januari 2011

Dag 14 och 15 (2 veckor)


Dag 15
Går det att dammsuga när man är beroende av två kryckor?


Jajamensan, men det tar tid (som jag ju har i överflöd). Jag satt på en pall och dammsög runt om så långt jag nådde, sen upp på kryckorna och flytta fram pallen ett par meter o.s.v. Förra veckan fick jag hjälp med städningen men det är ju kul att “kunna själv” också. Fast bökigt var det så det fick räcka med hall och sovrum.
Eftersom det har varit plusgrader ett par dagar så har snö och is smält undan på gatorna utanför huset. När jag fick sällskap idag och solen sken så “premiärpromenerade” jag. Inte långt, kanske 300 m men ändå. Gick bra men långsamt.



Dag 14
Ingen vacker syn precis!

Tror jag ska beställa pedikyr när detta är över!


Idag “tjuvkikade” jag lite under förbandet. Det är flera lager som är hårt lindade så jag kom bara åt att se en liten bit vid tårna. Man ser att foten är svullen och “svampig” även om jag inte känner av det. Sen såg det lite svagt grönaktigt ut också. Rester av blåmärken? Detta syns inte så bra på fotot. Men det syns att tårna behöver smörjas in, gör detta varje dag (och tvättar med tvättlapp först, så klart).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar