tisdag 25 januari 2011

Dag 22 (3 veckor)

Idag var det dags för suturtagning (= stygnborttagning)!
Jag tog mig hela vägen till Frölunda sjukhus på egen hand, två bussar och en gångsträcka på ca 600 m. Tycker att jag kan stödja på foten så mycket mer nu så förutom en del förrädiska isfläckar var det inga problem. Jag tittade t.o.m. in i ett par butiker innan jag åkte hem. Jag måste nämna att folk är så himla hjälpsamma när man kommer med kryckor. Håller upp dörrar, erbjuder plats etc. Jag kanske inte lämnar tillbaka kryckorna när detta är över!
Själva stygnborttagningen gick bra, det stack till lite kort några gånger bara. Jag tror att det var 8 stygn. Som synes var foten väldigt skrynklig men inte svullen.


Det var ganska spännande att få se sin “nya” fot för första gången. Undrar om det nya mellanrummet mellan stortån och den intill kommer att minska?

Man kan se pilen som ortopeden ritade på foten.


                                       På bilderna är inte stygnen bortplockade ännu.
Foten ser så gammal ut!


När stygnen var tagna lade sköterskan ett nytt förband, skönt att få ett fräscht efter det gamla solkiga. Däremot tvättade hon inte foten, synd. Det nya förbandet ska sitta på tills jag ska till sjukgymnasten om tre veckor.


Jag har ingen bild på foten innan operationen men den såg ut ungefär som den högra på den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar