torsdag 20 januari 2011

Dag 17

Första gången jag hade ont i fötterna p.g.a. hallux valgus var jag ca 25 år och inte förrän nu, mer än 25 år senare har jag gjort något åt det. Jag har inte tyckt att det har varit värt det tidigare, oftast har jag kunnat gå omkring utan större besvär men har varit noga vid skoinköp. Det har varit ganska många snygga skor genom åren som jag har fått avstå från.
Under de senaste 3-4 åren har jag fått mer och mer problem med fötterna: ännu svårare att hitta rätt slags skor, värk i anklar och underben ibland eftersom man får fel belastning när man inte har tillräckligt stöd av stortån. Dessutom var stortårna på väg att lägga sig ovanpå tån brevid. Jag har ingen bild av foten före operation (har tagit kort men de verkar ha försvunnit) men den såg ut ungefär som högerfoten som jag förhoppningsvis kommer att operera vid ett senare tillfälle.


Jag tänkte som så att det här kommer bara att bli värre och värre, lika bra att operera nu så kanske man kan skutta omkring på klippor även som 80-åring : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar