söndag 9 januari 2011

Dag 6 hallux valgus


En bild på den bandagerade foten.
Hej och hå, nu börjar jag känna mig alltmer rastlös, hur ska jag fixa 10 veckor?
Sätter ner foten mer nu när jag går men vågar inte belasta den speciellt mycket. Man ska belasta till “smärtgräns” och någon gång har jag känt att det har gjort ont inne i fotbenen. Och ibland sticker det till lite i nån tå men det går över snabbt. Man måste tänka på hur man står och sitter så att det inte blir snedbelastning på någon annan kroppsdel när man inte kan sätta ner foten som vanligt.
Men: jag har legat på mattan och gjort situps, har även gjort armhävningar fast då stående på knäna så klart. Ibland när jag sitter så kör jag diverse benträningsgrejer också, gör som stora cirklar i luften, kan inte vara nyttigt att sitta still så mycket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar