söndag 30 januari 2011

Dag 27

Igår var jag ute och shoppade!
Sammanlagt kanske jag gick omkring i lite drygt 2,5 timmar i sakta mak i ett inomhusköpcenter. Jag använde kryckorna större delen av tiden och satt med foten i högläge när vi lunchade.
På kvällen blev det ett biobesök. Också då försökte jag sitta med foten lite högt över knät under en del av filmen. Allt kändes bra tills jag gick och la mig. Då var det som om jag hade kört någon hård träning under dagen. Det var inte så farligt med foten (fast visst hade den svullnat upp en hel del) men i både ben, armar och händer kändes det överansträngt och jag hade svårt att somna.
Idag har jag tagit det väldigt lugnt men det känns helt ok att gå “som en vanlig människa” utan kryckor bara det inte blir för långa stunder.


Huden på foten är väldigt torr på de områden som syns mellan bandagelagren så jag håller på och smörjer morgon och kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar