onsdag 19 januari 2011

Dag 16 Hallux valgus


Jag har googlat lite och jämfört med mitt sjukintyg och tror att det är detta som är gjort på min fot.
(kallas "offset v-osteotomi")

                              Bild från:  http://www.footdoc.ca/Website%20Bunion%20(Surgery).htm


Stödskon ska jag använda när jag går/står “åtminstone fram till besök hos sköterska för stygntagning och omläggning”. Den tiden har jag 3 veckor efter operationsdagen, 25/1. Förbandet ska också sitta på fram till dess.
Det är också inbokat ett besök hos sjukgymnast 6 veckor efter op. Efter det ska man tydligen börja använda “hela foten” när man går. Nu ska jag nämligen undvika att använda främre delen för avstamp, jag får alltså sätta ner hela foten när jag går men ska sätta ner/lyfta den rakt upp så att inte främre delen belastas för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar